ya Allah, aku berlindung dengan-Mu drpd hati yg tdk khusyuk, doa yg tdk didengari, drpd nafsu yg tdk puas, serta ilmu yg tdk b'manfaat..

Wednesday 20 July 2011

-silaturahim-

-Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang-

lama sudah rasanya tak menulis di blog ni.. hmm..mungkin disebabkan sibuk mengenai isu-isu semasa yang melanda negara sekarang.. boleh jugak disebabkan tekanan untuk menyiapkan assignment yang due date nya lebih kurang sebulan dari sekarang, walaupun sebulan, tapi banyak komitmen yang harus diberi untuk siapkan assignment ini ...(biasalah, final sem assignment..). itu belum lagi assignment yang bakal diterima untuk subjek-subjek lain..mungkin jugak disebabkan konflik diri dalaman dan luaran yang berlaku di sekeliling saya..tak perlulah untuk saya senaraikan satu persatu, tapi minggu lepas boleh saya katakan minggu yang sangat mencabar fizikal dan mental saya..dunia, dunia... dalam pada diri ini di 'stress' kan dengan hal-hal duniawi, terlintas satu lagu di fikiran saya.. lagu ni mungkin ada kaitan dengan konflik yang berlaku di sekeliling saya.. lagu yang ringkas dan pendek, tapi bagi saya amat mendalam maksudnya... hayatilah lagu ni....     

SILATURRAHIM by BPR

Aku sendirian di sini
Terbujur berdiri
Di tengah kota, di tengah kota..

Ramai manusia di sisi
Sombong dan tidak
Bertegur sapa, bertegur sapa...

Bagaimana harus aku buktikan
Silaturrahim suruhan Tuhan
Sampai bila, sampai bila
Begini....

Jika kita hidup di perbatasan
Peluru tidak kenal kasihan
Sampai bila, sampai bila
Begini.....

semoga segala ujian fizikal dan mental yang melanda ini adalah sebagai kifarah kepada dosa-dosa saya yang menggunung tinggi ini....dan semoga dugaan yang bertimpa-timpa ini menjadi titik tolak untuk saya bangun dan berjaya suatu hari nanti, insya-Allah.... la tahzan! Innallaha ma'ana! =)  


No comments:

Post a Comment