ya Allah, aku berlindung dengan-Mu drpd hati yg tdk khusyuk, doa yg tdk didengari, drpd nafsu yg tdk puas, serta ilmu yg tdk b'manfaat..

Wednesday 27 July 2011

.................speechless............

-Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang-

pagi ini,hati saya kosong semasa melangkah ke kelas...semalam, lebih kurang pukul 9.20 mlm dapat berita kematian tok saya...semasa dapat berita tu, perasaan saya berbelah bahagi...jasad di depan laptop, mata menatap butir-butir tulisan assignment yang perlu disiapkan, tapi hati dan fikiran saya entah ke mana-mana, mungkin juga sudah sampai di kampung di Pulau Pinang...saya tak dapat tumpukan perhatian lagi untuk terus menyiapkan assignment yang semakin hari semakin menimbun.. di fikiran saya cuma satu saat itu..........mahu balik kampung!! mahu menatap wajah tok buat kali terakhir.....mahu membaca ayat-ayat suci al-Quran di sisinya, sebelum tok di semadikan di istirahat yang panjang...

tapi........semua itu cuma dalam fikiran saya......hakikatnya, saya masih di kuala lumpur hingga saat ini......saya tidak pulang ke Pulau Pinang atas sebab-sebab tertentu..... dan saya sangat terkilan..........tapi saya harus redha...........yang saya mampu lakukan hanyalah terus menyedekahkan al-Fatihah kepada tok dan berdoa semoga segala urusan pengebumian tok berjalan lancar...... 

semoga Allah redha dan mencucuri rahmat ke atas roh tok dan menerima segala amal kebajikan tok..... dan semoga kesemua 11 anak-anak tok (termasuk abah saya) diberi ketenangan dan redha atas pemergian yang tiada galang ganti ini...setiap apa yang Allah tetapkan itu adalah yang terbaik untuk semua....jadi sebagai hamba, redha lah....

cukuplah setakat ini......semakin saya tulis, semakin laju air mata ini mengalir.......

No comments:

Post a Comment